En snabbtitt

Real Madrids största förlust i La Liga var mot Espanyol. Matchen slutade hela 8-1 till Espanyol detta var säsongen 1929-1930

Real Madrid är den enda klubben i Spanien som har vunnit den spanska ligan fem gånger i rad. Denna bragd har hänt två gånger och detta var mellan 1961-1965 och den andra var ifrån 1986-1990.

Madrid fick sitt ”Real” titel av kung Afonso XIII den 29 Juni 1920.

Tre år efter att Madrid FC hade skapats så vann klubben sin första titel efter att ha besegrat Athletic Bilbao i kungens cup, Copa del Rey i april 1905.

Real Madrid besegrade Real Madrid Castilla (B-laget) med hela 6-1 i Copa del Rey. De vann senare hela turneringen 1980.

Raul har gjort flest mål i Champions League med hela 71 mål. 66 av dom var för Real Madrid.

Real Madrids topmålskytt är deras forna storspelare och en av klubbens största ikon Raul. Med hela 323 mål och 228 av dom i ligan vilket också är ett klubbrekord.

Vicente del Bosque spenderade hela 30 år totalt i Real Madrid (förstalaget och reservlaget). Han vann nio titlar som spelare och sju som tränare.

Copa del Rey har Real Madrid vunnit 18 gånger. Det var också ett 18 års mellanrum mellan de två senaste vinsterna i cupen, 1993 och 2011.

Real Madrid blev utsedd till 1900-talets bästa klubb. ”Best Club of the 20th Century”.

44 minuter och 36 sekunder är den exakta tiden då Zinedine Zidane avgjorde Champions League med det legendariska volleymålet mot Bayer Leverkusen på Hampden Park år 2002. Detta mål är ett av tidernas vackraste mål

RealMadridprojekt realmadridprojekt@hotmail.com