Ballon d'or 2013

13.01.2014 23:24

Franck Ribery och Lionel Messi får maka på sig, världens bästa spelare heter Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro. Årets Ballon d’Or har utdelats till portugisen som bekräftar härmed det många redan vet, nämligen att han hade årets starkaste säsong. En hederlig och det finaste pris en individuell spelare kan motta, och helt välförtjänt.

 

Ronaldo: " Messi och Ribery förtjänade också priset men jag vann den och det betyder att jag också förtjänade att vinna priset. Det här priset delar jag med Real Madrid. Min mamma grät och jag försökte hålla mig tillbaka men jag kunde inte och tårarna föll bara. "

Messi: " Ronaldo förtjänade att vinna priset. jag beundrar Cristiano Ronaldo och allt han har gjort för sitt klubblag och landslag"

Iker Casillas på Facebook: " Grattis min vän, du förtjänade det!"

Sergio Ramos på facebook: "Hard work, determination, motivation and talent. Congrats to my good friend @Cristiano. You deserve it crack..!!"

Sen ska vi gratta Sergio Ramos som blev vald i Världens bästa elva. Grattis bästa Sergio!

 

 

 

Kontakt

RealMadridprojekt realmadridprojekt@hotmail.com